Сторінки

понеділок, 25 березня 2024 р.

Тренінг АЦР "Цифрові навички для освіти від Google"

 7 тренінгів https://google.brandlive.com/Digital-Skills-For-Education-With-Google/uk/home

19.03.2024 Тренінг №1. Покращуйте ефективність освітнього процесу

Колекція №1,  Освітня програма

21.03.2024 Тренінг №2. Створюйте інтерактивні уроки.
  



22.03.2024 Сесія запитань та відповідей №1

26.03.2024 Тренінг №3. Аналізуйте та керуйте освітнім процесом



28.03.2024 Тренінг №4. Формуйте персоналізований підхід



29.03.2024 Сесія запитань та відповідей №2

02.04.2024 Тренінг №5. Штучний інтелект для освіти. Gemini
Переглядайте запис тренінгу на сайті курсу. Презентація спікера доступна за посиланням. Також переглядайте підбірку додаткових матеріалів за темою тренінгу. 

  


04.04.2024 Тренінг №6. Цифрова безпека для освітян
  

05.04.2024 Сесія запитань та відповідей №3

09.042024 Тренінг №7. Безпека дітей та молоді в Інтернеті
Презентація спікера доступна за посиланням. Також  ознайомтеся з матеріалами програми "Безпека дітей в Інтернеті" за посиланням.  


Подарунки



Підсумковий тест




пʼятниця, 22 березня 2024 р.

Останній урок інформатики перед канікулами

 Зазвичай останні уроки перед канікулами - узагальнення знань, повторення. А також щось цікавеньке!

Напередодні весняних канікул з п'ятикласниками (5-А, 5-Б, 5-В) грали в Kahoot! - "Безпечні весняні канікули". Це було не тільки весело, а й корисно: повторили правила безпечної поведінки вдома, на вулиці, з вогнем та вогненебезпечними речовинами, пригадали правила поводження у разі знаходження вибухових пристроїв та підозрілих речей тощо.

 

четвер, 21 березня 2024 р.

Школа STEM-педагога «Індустрія 5.0: нові освітні компетенції»

 Про проведення школи STEM-педагога

«Індустрія 5.0: нові освітні компетенції»


Шановні колеги!

На виконання плану роботи КНЗ «Черкаський обласний інститут післядипломної освіти педагогічних працівників Черкаської обласної ради», Концепції розвитку STEАM-освіти в Черкаській області (рішення колегії УОН ЧОДА від 15.02.2022, протокол №1/4), у рамках фестивалю «STEM-весна –2024» (наказ ДНУ «Інститут модернізації змісту освіти» від 11.01.2024 № 21/03-2) та з метою посилення ролі STEM-орієнтованого навчання в освітньому процесі регіону на базі навчально-тренінгового центру STEM-освіти КНЗ «Черкаський обласний інститут післядипломної освіти педагогічних працівників Черкаської обласної ради» відбудеться школа STEM-педагога «Індустрія 5.0: нові освітні компетенції».

Захід відбудеться 21 березня 2024 року в онлайн форматі.

Для участі у заході необхідно зареєструватися за посиланням:

https://forms.gle/9ZVscysPzKr3SzLVA

Посилання для підключення https://meet.jit.si/STEM-%D1%88%D0%BA%D0%BE%D0%BB%D0%B0

Початок заходу о 15.00



Освітня платформа "ВЧИМО" запрошує

 Шановні освітяни! Освітня платформа ВЧИМО пропонує Вам можливість підібрати необхідний онлайн-сервіс для ваших освітніх потреб. На ній зібрано більше пів тисячи, розділених на категорії (аудіо, відео, експерименти, гейміфікація, штучний інтелект та багато інших). Для зручності Ви можете відфільтрувати сервіси за можливістю створювати безкоштовний контент, працювати з україномовним інтерфейсом або підтримці необхідної платформи (Web, Windows, Mac, Linux, Android, iOs). До більшості сервісів додаються скріншоти та відеоуроки. 

На платформі зареєструвалось вже 1405 вчителів, залишено 291 відгук на використання сервісів. Вивчайте та підбирайте потрібні інструменти.В розділі Користувачі наведений рейтинг зареєстрованих вчителів в залежності від їх активності на сайті. Обравши вчителя, можна переглянути його міні-портфоліо: місце роботи, використовувані сервіси і відгуки. Також Ви можете використовувати посилання на це портфоліо для розміщення на своїх ресурсах для представлення свого досвіду.Всі автори проекта - вчителі, і наша мета зробити зручний майданчик не для заробітку, а для обміну досвідом і покращення використання ІКТ в освіті України. І яким буде цей сервіс - залежить від Вас. Приєднуйтесь, вивчайте можливості, пропонуйте свої ідеї для розвитку і будемо йти до нашої мети разом. Ласкаво просимо: https://vchymo.com



Методичний інтенсив НУШ 7-9 від Черкаського ОІПОПП

 Про заходи методичного інтенсиву «Реалізація Державного стандарту базової середньої освіти в межах циклу предметного навчання»

Повідомляємо, що з 26 березня до 11 квітня 2024 року комунальний навчальний заклад Черкаський обласний інститут післядипломної освіти педагогічних працівників Черкаської обласної ради» проводитиме заходи методичного інтенсиву «Реалізація Державного стандарту базової середньої освіти в межах циклу предметного навчання» (7-9 класи Нової української школи).

Матеріали методичного інтенсиву знаходяться за посиланням: https://bit.ly/498Lmht

Інформатика - 27 березня 2024 (середа) вебінар для вчителів інформатики «Алгоритми застосування новітніх освітніх платформ та інтернет-ресурсів для організації сучасного уроку» Трансляція YouTube

середа, 20 березня 2024 р.

Курс для педагогічних працівників з надання психоемоційної підтримки здобувачам освіти закладів освіти

 З метою підвищення компетентності педагогічних працівників з надання психоемоційної підтримки здобувачам освіти закладів освіти повідомляємо, що в межах ініціативи першої леді Олени Зеленської зі створення Національної програми психічного здоров'я та психосоціальної підтримки, на веб сайті Академії Національної служби здоров’я України створено та розміщено курс за підтримки ВООЗ для неспеціалістів у сфері психічного здоров’я.

Матеріали курсу побудовано на основі програми mhGAP. Після проходження курсу учасники отримують сертифікати.

Для проходження курсу пропонуємо зареєструватися за посиланням https://academy.nszu.gov.ua/enrol/index.php?id=183, та у розділі «Мої курси» обрати курс «Ведення поширених психічних розладів на первинному рівні медичної допомоги із використанням керівництва mhGAP».

https://academy.nszu.gov.ua/course/view.php?id=183



вівторок, 19 березня 2024 р.

Топ-50 ШІ

 


оп-50 веб-сервісів на основі генеративного штучного інтелекту.
Лідери за кількістю унікальних користувачів на місяць:
1) ChatGPT — не потребує представлення. Мій основний ШІ-інструмент і помічник.
2) Gemini — це перейменований Bard від Google, альтернатива ChatGPT.
3) character.ai — дозволяє спілкуватися з віртуальними версіями знаменитостей, історичних постатей, персонажів із книг і фільмів.
4) liner — розширення для браузера, що працює на основі GPT-4 та дозволяє бачити підсумки статтей одразу на сайті або підсумки відео одразу на YouTube.
5) QuillBot — перефразовує англомовний текст. Дозволяє регулювати рівень заміни синонімами, перевіряє граматику, трансформує в різні стилі.
6) Poe — це агрегатор різних ШІ-чатботів (GPT, Gemini, Claude, Dall-E, Stable Diffusion та ін.)
7) Perplexity — я б сказав, що це якісна альтернатива Google, бо допомагає шукати інформацію. Отримуєте не просто посилання на сайти, але й підсумок відповіді.
😎 JanitorAI — аналог character.ai, тільки для еротичних розмов з персонажами. Популярний у покоління Z (народжених у 2000-х).
9) Сivitai — це маркетплейс згенерованих зображень. Потрапляв у скандали, бо там викладали сексуальні діпфейки реальних людей.
10) Claude — альтернатива ChatGPT, яка має перевагу в здатності обробляти більш об'ємні запити.
11) EvelenLabs — найкращий сервіс для генерації аудіо. Особисто використовував для генерації голоса Санта Клауса на новорічну подію всередині компанії.
12) Huggin Face — це колекція готових open-source моделей.
13) Leonardo.AI — користувався цим сервісом, що використовує модель Stable Diffusion, але мені більше подобається якість зображень від Midjourney.
14) Midjourney — мій улюблений сервіс генерації зображень.
15) SpicyChat — альтернатива JanitorAI, що на 8-му місці.
16) Gamma — найкращий сервіс для генерації презентацій. Моя колега вже використовувала і позитивно відгукується.
17) Crushon AI — ще одна альтернатива JanitorAI або SpicyChat. Як бачите, такі романтичні спілкування з персонажами популярні.
18) cutout.pro — фоторедактор. Можна замінити фон, видалити небажані об’єкти на зображенні, підвищити якість фото або відео, “оживити” фото та ін.
19) pixlr — альтернатива Photoshop.
20) Veed.io — AI-редагування відео. Корисний тим, хто створює відеоконтент для соцмереж.
21) PhotoRoom — AI-редагування зображень. Корисний тим, хто створює фотоконтент для соцмереж.
22) Yodayo — платформа для фанатів аніме, де можна подивитися або створити аніме-арт.
23) Clipchamp — відеоредактор. Автоматичні субтитри, перетворення тексту в мовлення, зміна розміру відео та ін. Мене зацікавила функція — тренування говоріння (можна відстежувати свій темп, тон і слова-паразити).
24) runway — генерує відео за текстом, “оживляє” статичні фото та ін. Мені подобається, поки один із найкращих у своїй ніші, але є відчуття, що Sora від OpenAI вб’є його
25) you — персоналізований AI-асистент.
26) DeepAI — створення та редагування зображень.
27) Eightify — розширення для браузера Chrome, що робить підсумки відео на YouTube
28) candy.ai — поспілкуватися з віртуальною дівчиною або хлопцем
29) NightCafe — позиціонуються, як інструмент для створення AI-мистецтва. Фактично генератор зображень на базі моделей Stable Diffusion, Dall-E та ін.
30) VocalRemover — розділяє в аудіо вокальну та інструментальну партії, для створення мінусовок або акапел.
31) PixAI — генератор аніме.
32) ideogram — генератор зображень, що гарно справляється з текстами на зображеннях.
33) invideo AI — створює кліп на бажану тему на основі найкращих стокових відео від Storyblocks, Shutterstock та iStock.
34) replicate — непогана платформа для моделей із відкритим кодом. Можна генерувати тексти, відео, музику, промови.
35) Playground — генератор зображень.
36) Suno — генерує пісні з потрібними меседжами у потрібному стилі, дуже рекомендую.
37) Chub.ai — альтернатива character.ai
38) Speechify — генерує аудіо на основі тексту, але трохи гірше ніж Elevenlabs.
39) phind — це такий собі Google для розробників.
40) NovelAI — допомагає письменникам у створенні історій.
41) MaxAI.me — розширення для браузера на основі ChatGPT, Claude, Gemini.
42) Craiyon — простий у використанні генератор зображень.
43) Opus Clip — автоматично перетворює довгі відео на короткі ролики з найцікавішими фрагментами (так, навіть обгрунтовує, чому обирає саме ці моменти) для соцмереж.
44) Blackbox AI — помічник у кодуванні.
45) ChatPDF — робота з документами.
46) Pixelcut — генератор зображень. Видаляє фон, непотрібні об’єкти на зображеннях, покращує якість та ін.
47) Vectorizer.AI — конвертує PNG і JPG в SVG.
48) DreamGF — спілкування зі згенерованими дівчатами.
49) Photomyne — сканує старі роздруковані фото і зберігає їх у цифровому форматі, може покращити фото.
50) Otter.ai — транскрибує аудіо чи відео у текст.
Джерело Fb

пʼятниця, 15 березня 2024 р.

Про ФОРМУВАЛЬНЕ ОЦІНЮВАННЯ на уроках інформатики від Марини Чалої

 Про ФОРМУВАЛЬНЕ ОЦІНЮВАННЯ на уроках інформатики від КРАЩОГО СПІКЕРА Освітня траєкторія Дніпро


15 березня 2024 року 15:00-16:30
Практикум «Формувальне оцінювання навчальних досягнень учнів»

Освітня траєкторія Дніпро 15 березня о 15:00 запрошує учителів інформатики на подію, під час якої можна дізнатись про важливі методики оцінювання за правилами нової української школи, ефективні прийоми у мотивації дітей, формування їх освітньої траєкторії. На вас чекає динамічна дискусія зі спікером

Спікер - Марина ЧАЛА, тренер НУШ, завідувачка науково-методичної лабораторії інформаційно-технологічної освіти інформатики Кіровоградського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти імені Василя Сухомлинського

Матеріали:

середа, 13 березня 2024 р.

Реєстрація на НМТ

Про реєстрацію на сайті УЦОЯО https://testportal.gov.ua/nmt-2024-shho-potribno-znaty-pro-reyestratsiyu/ 

Сервіс реєстрації та доступ до кабінету тут https://kyivtest.org.ua/ - Київський регіональний центр оцінювання якості освіти

середа, 6 березня 2024 р.

ІКТ родзинки від Ганни Скрипки

https://www.liveworksheets.com/ - робочі листи

https://chromewebstore.google.com/detail/google-meet-%D1%80%D0%BE%D0%B7%D0%B4%D1%96%D0%BB%D1%8C%D0%BD%D1%96-%D0%BA%D1%96%D0%BC/kogfdlbehkaeoafmgaecphlnhohpabig?hl=uk&utm_source=ext_sidebar - розширення для браузера роздільні кімнати у Meet

https://wheelofnames.com/  - випадковий вибір

https://classroomscreen.com/  - онлайн дошка

https://chromewebstore.google.com/detail/slido/dhhclfjehmpacimcdknijodpjpmppkii?hl=uk&utm_source=ext_sidebar - розширення Slido

https://www.mentimeter.com/ - опитування

google spinner (написати в рядку пошуку браузера) - випадковий вибір, підкидання кубиків та інше



06.03.2024 - Вебінар Ганни Скрипки "Використання онлайнових інструментів навчальної взаємодії в очному та дистанційному навчанні"

https://www.youtube.com/live/8YkzqoxELTw?si=pnzVrX_4UQRt3bGA

вівторок, 5 березня 2024 р.

Оновлення ІТ-студії

 Міністерство освіти і науки (далі – МОН) повідомляє, що 19.02.2024 відбулось масштабне оновлення функціоналу освітніх ресурсів «Оновлена інформатика—IT-студії» для 2-11 класів закладів загальної середньої освіти України, які створено за ініціативи МОН та Міністерства цифрової трансформації України за підтримки програми EU4DigitalUA. 

Цифрові освітні ресурси ІТ-студій повністю відповідають вимогам Державного стандарту початкової освіти, Державного стандарту базової середньої освіти та концептуальним засадам реформи Нової української школи, що дозволяє використовувати їх під час вивчення інформатики за різними модельними або навчальними програмами під керівництвом учителя в очному, дистанційному та змішаному форматі. 

Матеріали ІТ-студій розміщено у вільному доступі на електронній платформі https://it-osvita.diia.gov.ua/, можливості якої дозволяють гнучко формувати навчальну траєкторію з модулів різних змістових ліній для різних циклів освіти відповідно до обраної модельної або навчальної програми. 

Після оновлення ІТ-студії до функціоналу було додано:

 - статистику класу (журнал оцінок всього класу зі зручним переглядом по модулям, урокам і завданням); 

- автоперевірку та автоматичне виставлення оцінок для більшості завдань в уроках (вчителю необхідно буде перевіряти та виставляти оцінку лише за завдання з відкритими відповідями або проєкти); 

- оновлення до розділу «Навчання» в кабінеті учня та вчителя з функціоналом сповіщень та календаря; 

- можливість для учнів попередньо ознайомитись з усіма навчальними матеріалами платформи в кабінеті учня. 

 Також розміщені методичні матеріали для вчителів. 

 Вчителям потрібно зареєструватись на платформі за допомогою Дія.Підпис, Bank ID або КЕП, верифікувати свій навчальний заклад та створити клас. 

Першими авторизуються вчителі інформатики та створюють класи, для яких система автоматично генерує унікальні коди. Код класу потрібно надати батькам, які реєструють дітей, доєднуючи їх до відповідного класу із використанням унікального коду класу. 

Просимо департаменти (управління) освіти та науки обласних та Київської міської військових адміністрацій поширити інформацію серед закладів освіти області з метою долучення вчителів інформатики та учнів до роботи на платформі https://it-osvita.diia.gov.ua

Корисні посилання:

 - Методичні рекомендації для вчителів інформатики по впровадженню “Оновленої інформатики–ІТ-студій” https://vse.ee/byyd

- Детальна інформація щодо реєстрації користувачів доступна у розділі “Як користуватися платформою” https://it-osvita.diia.gov.ua

-Відео-запис публічної презентації проєкту: https://www.youtube.com/watch?v=rGmW8z4TrcQ 

- Політика обробки та захисту персональних даних на сайті Дія.Освіта, де розміщено ІТ-студії https://osvita.diia.gov.ua/policy

 Технічна підтримка проєкту: електронна пошта osvita@thedigital.gov.ua, телефон гарячої лінії 1549 (з 8:00 до 20:00). 

З повагою Заступник Міністра з питань цифрового розвитку, цифрових трансформацій і цифровізації Дмитро ЗАВГОРОДНІЙ


*** Пост у Facebook від Олександр Думишинець

Платформа Дія.Освіта: ІТ Студії. Оновлена інформатика як зробити навчання інформатики ефективнішим
Одним із ключових напрямків реформи освіти в Україні є розвиток цифрової компетентності учнів. З цією метою було розроблено оновлений курс інформатики для шкіл, який доступний на платформі Дія.Освіта.
Переваги використання платформи ІТ Студії. Оновлена інформатика для вчителів інформатики: Серед основних переваг платформи можна виділити наступні: 🎯Цифрова компетентність. Платформа допомагає вчителям розвивати свою цифрову компетентність, а також навчати учнів цифрових технологій.
🎯Інтерактивність. Платформа пропонує широкий спектр інтерактивних навчальних матеріалів, які допомагають учням краще засвоювати навчальний матеріал. 🎯Персоналізований підхід. Платформа дозволяє вчителям створювати персоналізовані навчальні траєкторії для кожного учня. Персоналізоване навчання Одним із найважливіших завдань сучасного вчителя є створення умов для ефективного навчання кожного учня. Платформа пропонує вчителям широкий спектр інструментів для персоналізованого навчання, зокрема:
💡Класифікація учнів за рівнем знань. Платформа дозволяє вчителям оцінювати знання учнів на початку навчального року та надалі відстежувати їх прогрес. На основі цих даних вчителі можуть створювати персоналізовані навчальні плани для кожного учня.
💡Індивідуальні завдання. Вчитель може видавати індивідуальні завдання для кожного учня. Ці завдання можуть бути адаптовані до рівня знань і навчальних потреб учня. 💡Зворотний зв'язок. Платформа дозволяє вчителям надавати учням зворотний зв'язок щодо їхніх навчальних досягнень. Цей зворотний зв'язок може бути індивідуальним або груповим.
Створення власного освітнього серіалу Платформа Дія.Освіта дозволяє вчителям, батькам, учням і всім охочим створювати власні освітні серіали. Цей інструмент може бути корисним як для учнівства, так і для вчительства яке хоче опанувати нові навички, вдосконалити наявні чи просто у цікавій формі дізнатись щось нове.
Кілька практичних порад щодо використання платформи Дія.Освіта для вчителів інформатики:
Ознайомтеся з матеріалами платформи заздалегідь. Перед тим, як використовувати матеріали платформи в своєму класі, ознайомтеся з ними самі. Це допоможе вам краще зрозуміти їх і правильно використовувати.
Налаштуйте платформу під свої потреби. Платформа пропонує широкий спектр налаштувань, які дозволяють вчителям адаптувати її під свої потреби. Наприклад, ви можете налаштувати платформу так, щоб вона відображала ваші особисті навчальні цілі.
Відстежуйте прогрес учнів, адже завдяки аналітиці вчитель може відстежувати прогрес учнів на основі їхніх результатів навчання. Це допоможе вам зрозуміти, які учні потребують додаткової підтримки.
Висновок Платформа Дія.Освіта та ІТ студії є потужним інструментом, який може допомогти вчителям інформатики зробити навчання більш ефективним. Крім того, платформа Дія.Освіта дозволяє створювати персоналізовані навчальні траєкторії для кожного учня та надавати їм зворотний зв'язок щодо їхніх навчальних досягнень.