Сторінки

четвер, 30 червня 2022 р.

Вдосконалюємо англійську

 За матеріалами публікації у Фб 

12 інструментів, які допоможуть писати англійською майже як «нейтів».
1. Кайфую від сервісу Ludwig. guru – допомагає писати англійською ідеально. Якщо ви не впевнені у коректності певної фрази – вбиваєте її в пошук, і він шукає її серед мільйонів верифікованих текстів статей та книг.
2. Український "єдинорог" Grammarly виправить помилки. І взагалі це такий собі "мультикомбайн", який закриває більшість проблем. Alexandra Govorukha радить брати платну версію, і я приєднуюсь до її порад)
3. Urban Dictionary – словник сленгу, про який нагадала Katerina Yelmanova. Ось це ДУЖЕ корисний сервіс, з яким у мене є аж дві бентежачі історії:
а) Я думаю, вже всі знають, що в англійській мові не можна говорити "I feel myself good". Бо на слензі це означає "мені подобається себе ласкати". Вперше саме на цьому ресурсі дізнався справжнє значення фрази 😃
б) Нещодавно писав текст, де хотів сказати, що мене щось дуже сильно схвилювало і я втратив дихання від цього. Написав "I lost my breath". Добре, що не полінувався перевірити. Як значиться, цю фразу використовує жінка, яка вкрай задоволена сексом з певним чоловіком.
Тому перевірка на сленг – то сі є критично 😅
4. Hemingway editor допоможе відкинути зайве.
5. Power Thesaurus – пошук значень слів, синонімів та ідіом.
Наступні три порадив Евгений Синельников:
6. Wordhippo – пошук синонімів та фразових дієслів.
7. Ozdic – пошук сталих фраз.
8. Youglish – перевірка контексту та вимови.
9. Context Reverso – переклад фрази на іншу мову через пошук по літературних джерелах. Також допомагає для знаходження крилатих фраз. Дуже зручно. Порадив Maxim Grigorash
10. Quilbot – dбудовано декілька функцій: перевірка граматики, пошук плагіату, парафразер та стислий підсумок, щоб зробити вижимку тексту. Порадила Irena Zhuravel
11. Oxford Dictionary – можна користуватися не тільки як словником, а і щоб розуміти як правильно інтегрувати слово в контекст в залежності від його ролі у реченні. Багато прикладів, що допомагає "відчути" мову. Порадив Ihor Farforovskyi.
12. Deepl – найточніший перекладач, який порадив Олександр процюк з коментарів.


понеділок, 27 червня 2022 р.

Підсумки року в проекті з медіаграмотності

23 червня відбулася в режимі онлайн підсумкова конференція «3D: досвід, досягнення і дієвість проєкту “Вивчай та розрізняй: інфо-медійна грамотність”»


Обласна виставка-конкурс „Нова українська школа Черкащини“-2022

 Матеріали https://docs.google.com/spreadsheets/d/1lVr77C4WMJTiwMmNdSzd0s8sz4s_Pte4zIJa6e0o1wk/edit#gid=1391464268

Результати педагогів ліцею:

Наказ УОН ЧОДА №62 від 23.306.2022 Додаток 4

Список педагогічних працівників – лауреатів виставки

№21. Олексенко Наталія Равилівна, Сірченко Тетяна Павлівна, Шамрай Тетяна Анатоліївна, учителі комунального закладу «Кам’янський ліцей №1 Кам’янської міської ради Черкаської області», за методичну розробку «Пізнаємо природу».

неділя, 26 червня 2022 р.

РЕЗУЛЬТАТИ ОБЛАСНОГО КОНКУРСУ НА КРАЩИЙ ЕОР - 2022

 Джерело http://oipopp.ed-sp.net/?q=node/76753

Відповідно до наказу комунального навчального закладу „Черкаський обласний інститут післядипломної освіти педагогічних працівників Черкаської обласної ради“ (далі – Інститут) від 01.12.2021 № 149 „Про проведення обласного конкурсу на кращий електронний освітній ресурс“ (далі – Конкурс), на підставі рішення журі,

 Наказую:

1. Затвердити список переможців, які зайняли І місце у Конкурсі (додаток 1), та порушити клопотання щодо нагородження  їх дипломами  Управління освіти і науки Черкаської обласної військової адміністрації.

2. Затвердити список педагогічних працівників, які зайняли ІІ місце у Конкурсі (додаток  2), та нагородити їх дипломами Інституту.

3. Затвердити список педагогічних працівників, які зайняли ІІІ місце у Конкурсі (додаток 3).

4. Затвердити список тимчасового творчого колективу одноосібних авторів зі створення цифрового контенту для Колекції цифрових ресурсів (додаток 4), видати їм сертифікат про підвищення кваліфікації:

4.1. автору цифрових ресурсів, нагородженому дипломом Управління  освіти і науки Черкаської обласної державної адміністрації – сертифікат про підвищення кваліфікації обсягом 12 годин, 0,4 кредиту ЄКТС;

4.2. автору цифрових ресурсів, нагородженому  дипломом КНЗ «Черкаський обласний інститут післядипломної освіти педагогічних працівників Черкаської обласної ради» – сертифікат про підвищення кваліфікації обсягом 9 годин, 0,3 кредиту ЄКТС;

4.3.автору цифрових ресурсів, нагородженому за ІІІ місце – сертифікат про підвищення кваліфікації обсягом 6 годин, 0,2 кредиту ЄКТС.

5.Завідувачу інформаційно-ресурсним центром (Богдану В.Ф.):

5.1. висвітлити результати Конкурсу у журналі „Педагогічний вісник”
та на офіційному сайті Інституту;

5.2. розмістити роботи переможців у Колекції цифрових ресурсів на сайті Інституту;

5.3. забезпечити системне впровадження електронних освітніх ресурсів у викладання навчальних дисциплін на курсах підвищення кваліфікації.

6. Керівникам органів управління освітою:

6.1. врахувати результативність участі педагогічних працівників у Конкурсі під час атестації;

6.2. відзначити педагогічні колективи, окремих педагогів, електронні освітні ресурси, яких представлено до нагородження;

6.3. здійснити аналіз підсумків участі у Конкурсі та сприяти системному впровадженню електронних освітніх ресурсів у викладання навчальних дисциплін згідно з вимогами  сучасних педагогічних та інформаційно-цифрових технологій.

7. Контроль за виконанням наказу залишаю за собою.

Прикріплені файли: 

Додаток 2
ЗАТВЕРДЖЕНО наказ КНЗ «ЧОІПОПП Черкаської обласної ради» від 22.06.2022 № 61 
Список переможців, які зайняли ІІ місце у конкурсі на кращий електронний освітній ресурс
№6 
Ноздренко Людмила Василівна, учитель біології комунального закладу «Кам’янський ліцей №1 Кам’янської міської ради Черкаської області»; Олефіренко Наталія Михайлівна, учитель інформатики комунального закладу «Кам’янський ліцей №1 Кам’янської міської ради Черкаської області», за серію цифрових ресурсів із теми «Біологія 10. Обмін речовин і перетворення енергії».
№35 
Мозгова Лариса Володимирівна, вчитель мистецтва: музичного мистецтва Кам’янського ліцею №1 Кам’янської міської ради Черкаської області, за серію цифрових ресурсів із теми «Мистецтво 4 клас». 

Додаток 3
ЗАТВЕРДЖЕНО наказ КНЗ «ЧОІПОПП Черкаської обласної ради» від 22.06.2022 № 61 
Список переможців, які зайняли ІІІ місце у конкурсі на кращий електронний освітній ресурс
№85 
Яценко Олександр Миколайович, вчитель англійської мови Комунального закладу «Кам'янський ліцей №1 Кам'янської міської ради ради Черкаської області» за створення вебсайту «LET'S PRACTICE ENGLISH»

середа, 15 червня 2022 р.

Супер-вебінар про онлайн навчання

 Презентація https://docs.google.com/presentation/d/1lyStxYZCa5jF-KhbYjIQYGyS7shOvCiNZ8Wc87Pk55I/edit?usp=sharing

Відеозапис https://youtu.be/-E4la146Jig

Вперше відвідала вебінар на майже 300 слайдів і переглянула не відриваючись! А мене важко здивувати!

НАВЧАЛЬНО-МЕТОДИЧНИЙ ПУТІВНИК НУШ 5 клас

 Джерело https://imzo.gov.ua/osvita/nush/navchal-no-metodychne-zabezpechennia-5-9-kl-nush/

Навчально-методичний посібник «НУШ: путівник для вчителя 5–6 класів»  

Навчально-методична скарбниця. НУШ 5-6 класи

НАВЧАЛЬНО-МЕТОДИЧНИЙ ПУТІВНИК НУШ 5 клас

Модельні навчальні програми

Презентації модельних навчальних програм

Матеріали Донецького ОІПОПП 

ІНФОРМАТИЧНА ОСВІТНЯ ГАЛУЗЬ


https://imzo.gov.ua/informatychna-osvitnia-haluz/


Модельна навчальна програма. «Інформатика. 5-6 клас» для закладів загальної середньої освіти (авт. Завадський І. О., Коршунова О. В.,  Лапінський В. В.).

«Інформатика» підручник для 5 класу закладів загальної середньої освіти (авт. Коршунова О. В., Завадський І. О.) 

Методичні матеріали


Безкоштовний е-додаток



Модельна навчальна програма. «Інформатика. 5-6 клас» для закладів загальної середньої освіти (авт. Морзе Н. В., Барна О. В.).

«Інформатика» підручник для 5 класу закладів загальної середньої освіти (авт. Морзе Н. В., Барна О. В.)



Модельна навчальна програма. «Інформатика. 5-6 клас» для закладів загальної середньої освіти (авт.  Пасічник О. В., Чернікова Л. А.).

«Інформатика» підручник для 5 класу закладів загальної середньої освіти (авт. Джон Ендрю Біос)

«Інформатика» підручник для 5 класу закладів загальної середньої освіти (авт. Корнієнко М. М., Крамаровська С. М., Зарецька І. Т.)


«Інформатика» підручник для 5 класу закладів загальної середньої освіти (авт. Тріщук І. В.)






Модельна навчальна програма «Інформатика. 5-6 класи» для закладів загальної середньої освіти (авт. Радченко С. С., Боровцова Є. В.).



Модельна навчальна програма. «Інформатика. 5-6 клас» для закладів загальної середньої освіти (авт.  Ривкінд Й. Я., Лисенко Т. І., Чернікова Л. А., Шакотько В. В.).

«Інформатика» підручник для 5 класу закладів загальної середньої освіти Ривкінд Й. Я., Лисенко Т. І., Чернікова Л. А., Шакотько В. В.

 

«Інформатика» підручник для 5 класу закладів загальної середньої освіти (авт. Бондаренко О. О., Ластовецький В. В., Пилипчук О. П., Шестопалов Є. А.)


«Інформатика» підручник для 5 класу закладів загальної середньої освіти (авт. Глинський Я. М., Лисобей Л. В., Чучук О. І., Дячун В. В.)

















Модельна навчальна програма. «Інформатика. 5-6 клас» для закладів загальної середньої освіти (авт. Козак Л. З., Ворожбит А. В.).

«Інформатика» підручник для 5 класу закладів загальної середньої освіти (авт. Козак Л. З., Ворожбит А. В.)



Ще матеріали з інших джерел:
Вебінари РОІПОПП - ПРОФЕСІЙНА ДІЯЛЬНІСТЬ ПЕДАГОГІЧНИХ ПРАЦІВНИКІВ В УМОВАХ РЕАЛІЗАЦІЇ ДЕРЖАВНОГО СТАНДАРТУ БАЗОВОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ. ІНФОРМАТИЧНА  ОСВІТНЯ  ГАЛУЗЬ

пʼятниця, 10 червня 2022 р.

Кіберпростір та кібербезпека

 https://cyber.volunteer.kiev.ua/#/

Онлайн-курс для молодих людей, які хочуть знати як захистити себе та свою інформацію у кіберпросторі, розроблений Громадською організацією «Всеукраїнський громадський центр «Волонтер» спільно з Управлінням протидії кіберзлочинам у м. Києві Департаменту кіберполіціі Національної поліції України за підтримки Представництва Дитячого фонду ООН (ЮНІСЕФ) в Україні. 

Мета: підвищити рівень обізнаності учнівської молоді щодо кібербезпеки, сприяти формуванню навичок безпечної поведінки у кіберпросторі.

Вступ

Тема 1. Особиста інформація в мережі

Тема 2. Лайфхаки для безпеки особистих даних

Тема 3. Небезпеки в мережі та як себе захистити

Тема 4. Перевірка інформації на достовірність або що таке медіаграмотність та чому вона потрібна

пʼятниця, 3 червня 2022 р.

ТЕЦ

Рекомендації щодо підготовки комп’ютерної техніки у тимчасових екзаменаційних центрах
 
1. Розмістити комп’ютерну техніку на робочих місцях у (в) аудиторії, яка буде задіяна для проведення НМТ.
2. Перевірити можливість підключення комп’ютерної техніки до електромережі, що забезпечить безперебійну роботу техніки на період проведення НМТ(наявність подовжувачів тощо).
3. Увімкнути комп’ютерну техніку та перевірити підключення до мережі Internet на кожному пристрої.
4. Перевірити наявність оновлень операційної системи Windows (у разі наявності оновлень обов’язково їх інсталювати). Перед початком НМТ, за 5-3дні перевірити ще раз наявність оновлень операційної системи Windows.
5. На всіх ПК вимкнути режим сну.
6. Запустити на всій комп’ютерній техніці відеоролика за посиланням Все про національний мультипредметний тест 2022 з Тетяною Вакуленко, заступницею директора УЦОЯО - YouTube
Обовязково потрібно увімкнути відеоролик на всій техніці одночасно задля перевірки можливості відтворення певного обєму інформації.
7. Перевірити коректне відтворення відеоролика (чи є затримки при перегляді, відео можна переглядати без пристроїв відтворення звуку).
8. У разі некоректного відтворення відеоролика зафіксувати цей факт і  пристрій не використовувати під час НМТ. Пристрій потрібно замінити та перевірити відеоролик на новому пристрої. Перевірити підключення до інтернету.
9. Просимо аудиторії забезпечити вогнегасниками або іншими засобами протипожежної безпеки.
Разом до Перемоги!
Все буде Україна!

четвер, 2 червня 2022 р.

Курси ЧОІПОПП - НУШ сертифікат



 https://docs.google.com/spreadsheets/d/1S4BX2iBw8vIE0Fwhv9xD4NW-7MlHb6bQPNFznsJgy-0/edit#gid=0


№78 
17.05-26.05. 2022 
Список учасників курсів підвищення кваліфікації вчителів закладів загальної середньої освіти, які реалізують компетентнісний потенціал інформатичної освітньої галузі згідно з Державним стандартом базової середньої освіти
Список учасників 
Курси підготовки до роботи в умовах НУШ (за дистанційною формою навчання в режимі онлайн)

32 години (1,1 кредиту ЄКТС) 

зав. лабораторії-центру інформаційних технологій Шемшур В.М

Комунальний навчальний заклад "Черкаський обласний інститут післядипломної освіти педагогічних працівників Черкаської обласної ради"

16

Черк.

Кам'янська

Олефіренко

Наталія

Михайлівна

Комунальний заклад

"Кам'янський ліцей №1

Кам'янської міської ради

Черкаської області"

СК № 02139133/030032-22

2022/3577

середа, 1 червня 2022 р.

Всеукраїнський захід з безпеки онлайн до Всесвітнього дня захисту дітей

 https://sites.google.com/view/0106-2022

Онлайн займає чималу частину життя як дорослих, так і дітей. Тому дуже важливо подбати про безпеку ваших дітей у віртуальному світі.

До Всесвітнього дня захисту дітей в межах співпраці ЮНІСЕФ, Міністерство молоді та спорту України та Google Україна відбудеться «Всеукраїнський захід з безпеки онлайн». Запрошуємо долучитися навчальні заклади, молодіжні організації та волонтерські хаби.

Під час заходу Tetiana Kazanzhy, керівниця проєктів зі соціально-поведінкових змін UNICEF Україна, розповість про те, як використовувати edutainment контент для навчання дітей та молоді.

І це ще не все. Подія буде корисною, адже ви зможете:
отримати рекомендації щодо обережної та відповідальної роботи в інтернеті
навчитися використовувати готові методичні рішення для формування навичок інформаційної безпеки
як подарунок отримати кейс із методикою, як організувати навчання онлайн і «Посібник із безпеки дітей в Інтернеті».

Програма заходу за посиланням — https://bit.ly/3MZhDfB
Трансляція буде тут — https://sites.google.com/view/0106-2022/

Не пропустіть 1 червня о 12.00.