четвер, 11 серпня 2022 р.

Пишемо правильно

 Джерело - ФБ

Як писати назви соцмереж (правопис редакції 2019 р.) 🤔
🔸імейл (разом, через «і» відповідно до вимови; у Р.в. залежить від значення: імейла (поштова електронна скринька) — імейлу (система електронної пошти)),
🔸твіттер (зберігаємо подвоєння, бо походить від власної назви),
🔸інстаграм (g — г у більшості слів),
🔸телеграм (аналогічно),
🔸гугл (так само, хоч і дуже хочеться там ґ),
🔸вайбер (наче нічого складного),
🔸фейсбук (наголос на У; у місцевому можливі паралельні закінчення: у фейсбуку — у фейсбуці),
🔸ютуб (одна ю, друга у, без м'якого знака чи апострофа),
Якщо вживаємо разом з родовим словом, тоді пишемо з великої літери та в лапках:
🔸пошукова система «Гугл»,
🔸мережа «Фейсбук»,
🔸система обміну повідомленнями «Телеграм».
Якщо вживаємо як назву юридичної особи, тоді пишемо з великої літери, але без лапок:
🔸 Виступив генеральний директор Фейсбуку.
У родовому відмінку однини (кого? чого?) назви соціальних мереж пишемо із закінченням -У, як і більшість абстрактних іменників:
🔸ютубу, телеграму, інстаграму, фейсбуку (тут подвійний наголос: фЕйсбуку або фейсбУку).
❗Ще раз зазначу, що всі ці 🔸 слова згадуються в тексті правопису, тому таке написання є офіційним.
Досі не внормованим в українській мові залишається TikTok. Але можемо спробувати за аналогією:
🔹застосунок «Тікток»,
🔹у тиктоку.
А чому И? Бо 'правило дев'ятки' в іншомовних загальних назвах вимагає писати И після Т перед наступним приголосним 🤷🏻‍♀️. І тоді видається логічним так само узгодити написання «Тикток» (щодо власних назв 'правило дев'ятки' не таке строге).
Аналогічно можемо писати:
🔹мережа «Інтернет»,
🔹шукати в інтернеті.
Соцмережі — невід'ємна частина нашого життя. Як добре, що український правопис зрештою внормовує їхнє написання (так, можливо, ще не ідеально, але початок закладено).

"Український правопис" електронна версія

Немає коментарів:

Дописати коментар